tisdag 4 mars 2008

Nu händer det massor!!

Just nu sitter jag i bibliotekets info-disk och betraktar Lena Lavén som omsorgsfullt hänger upp sina akvareller till allmän beskådan kommande månad. De är vackra och inspirerar till tankar och känslor, det kände jag direkt. Lena har ställt ut på Bukowskis och klarar alltså olika forum...
Kika in för en titt. Eller två eller tre!
Som om det inte skulle räcka med det lockar vi med Eva Lejonsommar i afton. Tillsammans med komikern Agneta Ekström (känd från TV's humorprogram) en uppsjö tända ljus och mumsig fika gästar hon oss för att tala/samtala om sitt skrivande. Hennes femte och senaste bok "De afrikanska breven" betydde strålande recensioner och TV-medverkan och undertecknad som i detta nu (nästan) lusläser inför kvällen kan faktiskt inte annat än stämma in i kören: det är både vackert och tankeväckande, känslosamt och direkt. Samtidigt bärs berättelsen fram nästan som på en kudde med varsam hand. Jag tycker mycket om att befinna mig i boken och berättelsen och ser fram emot Eva Lejonsommars besök!

Ytterligare trevligheter väntar på Balltorps bibliotek denna trevande vårmånad: Sagofén Isadora kommer!!! Hurra! På torsdag klockan 15 finns det åtskilliga förväntansfulla småttingar med lika glada föräldrar på plats för lite välgörande barnkultur :-) "Den lille tigerns äventyr" är första teaterföreställningen ut här och kommer att betyda mycket mys och glada barn. det är jag säker på eftersom jag sett isadora in action förr.
Det är ROLIGT på Balltorps bibliotek helt enkelt, oavsett ålder och intresse!
VÄLKOMMEN du också!

Inga kommentarer: