onsdag 5 mars 2008

Eva Lejonsommar och Agneta Ekström

Ja, hur får jag nu orden att räcka till om gårdagens/kvällens gäster här hos oss i Balltorp?
Vilken afton!
Jag kan börja med att säga att ni som inte kom, ni missade i sanning något. Kvällen var faktiskt magisk, om ett slitet uttryck ursäktas. Eva Lejonsommar var lika underbar som boken jag just nu lever med. Lika varm, lika vacker, lika harmonisk och spännande som boken hon kreerat. Jo, för den är ett stycke konst.
Agneta Ekström gick inte av för hackor hon heller och bjöd på sig själv och en humor med mycket självdistans som var avväpnande och välkomnande.
Det var som en show och ett familjemöte på en och samma gång och jag njöt av stunden och sällskapet.
Utan tvekan en av de stora kvällarna i Balltorps biblioteks historia. Vi skriver 4:e mars år 2008 i kalendern. Det var den kvällen Eva Lejonsommar var här tillsammans med Agneta Ekström och det var, som jag förutspått på affischerna, en kväll att minnas.

Inga kommentarer: