tisdag 19 februari 2008

Men vad dum jag ääääär!!

Jag skulle ju dela med mig av ytterligare arbetsglädje!
Igår var jag på en himla bra workshop/föredragsdag med ytterst inspirerande bibliotekschefen Michele Gorman från ungdomsbiblioteket i Charlotte, USA. Visserligen har jag nyligen lämnat min tjänst i Göteborg som ungdomsbibliotekarie men det gick inte på något vis att undgå att bli inspirerad av denna kvinna: vilken kraft, vilka bubblande idéer högt och lågt :-)
Jag höll med henne i allt hon sa och har även dragit samma lärdomar under mina år med enträget arbete med målgruppen. Ungdomar är alldeles underbara, stökiga, högljudda, varma, omtänksamma, idérika och spontana och BRA! Visst är det så.
Baske mig om vi inte ska lyckas locka några fler av dem hit, till vårt braiga bibliotek!!

Även om "Library Loft" håller på att göra en rejält förbättrad webplats ger jag er här adressen till den nuvarande, så länge:
http://www.libraryloft.org/

Inga kommentarer: