onsdag 20 februari 2008

Jo, det var ju det här med "2nd Life" & "My space" också...

Jag hade bestämt mig att nu var stunden äntligen kommen då Balltorps bibliotek skulle finnas på 2nd Life och på My space (jag hade dragit ut på det halva hösten) så sagt och gjort körde jag igång under gårdagen. Det var inga problem (förutom att jag råkade stänga ned alltihop efter att ha knåpat en god stund på både engelska och svenska - morr...) och vi finns där. Andra bibliotek och våra kära besökare får förstås gärna bli våra kompisar där och så hoppas vi att våra elever ska lägga upp roliga saker. Bra, så långt. MEN hur ska jag få upp ett "Balltorps bibliotek-ställe" på 2nd Life? Allt kostar ju Linden Dollar och det vill jag inte lägga. Ett folkbibliotek, liksom...
Njä.
Balltorps bibliotek kan ju inte för evigt vara en "citytjej" med svart hår, som biblioteket just nu är. Någon som glider förbi detta plejs som vet på råd? Som vill pula till något bra med oss?
Hjälp tas tacksamt emot!
Annars fixar jag det så klart men klurigt verkar det.

Inga kommentarer: