onsdag 8 oktober 2008

Biblioteksrådets andra möte för terminen

Biblioteksråden är aktiva och muntra denna termin, inget snack om saken! Även dagens möte får betecknas som högst produktivt och mycket bra.
Följande avhandlades:

Texter att lägga på bloggen
De som ville fick skriva en presentation om sig själva, om vad som helst, att lägga på bloggen och följande texter blev det denna gång:

REBECKA
Hej! Jag heter Rebecka och jag gillar att spela fotboll.

SARA
Hej! Jag heter Sara och jag gillar att spela handboll. Mitt smeknamn är Saris.

TINA
Jag är snart 8 år.
Jag gillar böcker.
Jag gillar fotboll.
Jag gillar LasseMajas detektivbyrå.
Jag gillar Bu och bä-böcker.
Jag gillar Mer om Harry och hans värld.

ERIC
Jag är 8 år.
Jag gillar dinosaurieböcker.
Jag gillar att spela Playstation.
Jag gillar att läsa.
Jag tycker om att spela fotboll.
Jag gillar LasseMajas detektivbyrå.

Vi fortsatte mötet med att gå igenom höstens event som ska äga rum på biblioteket. De event som gäller barn och unga!
-Fotbollskvällen med Niklas Bärkroth den 17:e november trodde de att jättemånga skulle gå på och ville de själva komma på.
-Halloween-skattjaktenHÖSTLOVET (torsdagen) tyckte de också verkade kul och de som är hemma på lovet ville komma.
-Familjelördagen verkade också intressant, tyckte de, det är den 25:e oktober.
Så där tycks vi på biblioteket ha kommit på bra idéer.

Vi fortsatte att prata om event/arrangemang på biblioteket och vad de skulle vilja ha under våren. Teckna manga, var ett förslag som uppkom som alla trodde att flera elever skulle ha intresse av – vi kikar vidare på det alltså!

Inköpsförslag har vi som stående punkt och den här gången gick de inte av för hackor - håll i er:

Trolleriböcker, cirkusböcker, Titanic-böcker, SvampBob, Quidditch genom tiderna, fler ”specialböcker” om Harry Potter, Lätt och blandat-böcer, Harrys dinosaurier, MC-böcker, ”Zimmer 483 Live-DVD” med Tokio Hotel, fler CD-skivor av Tokio Hotel, ännu fler Star Wars-böcker, fler LasseMaja-böcker (komplettering av utslitna LasseMajor), böcker om svampar, Flora, fler Monica Zak-böcker (gärna spök-), ”Ida”-böcker, fler Harry Potter, ännu fler om dinosaurier, fler av Petter Lidbecks mysterier, fler lilla prinsessan, fler deckare (Tjor, Trenter, Widmark), mer om kärlek (Andersen, Halling, Lorey, Wahlström), spökhistorier av Jörn Jensen, fler Eva och Adam-böcker, fler Fem-böcker, fler Bamse-samlingar, Kalle Skavabk, Turbo, Sigge, ännu fler Bellman-historier etc. etc. etc.
CD-skivor (förutom Tokio Hotel): Vanessa Hudgens, Neverstore: Heroes, Seven hundred sundays.

!!

Gällande förra månadens önskan om fler handbollsböcker hade jag printat ut de handbollsböcker som fanns på svenska, varav vilka en deltagare pekade ut intressanta titlar.
”Räkna med handboll” och ”Handbollens fysiska träning” var de två titlar som valdes ut. Dem köper vi!
Tack för ett jättebra möte, säger jag, och välkomna på nästa möte 5 november!

Inga kommentarer: