måndag 11 augusti 2008

De gamla vanliga tiderna & rutinerna

Nu infinner sig den vanliga lunken på Balltorps bibliotek. Fast "lunk" just, vet jag ju inte om man kan kalla det....
Vad det nu än är för tempo, som brukar vara, så är det tillbaka! De vanliga öppettiderna gäller, de vanliga lånetiderna gäller, det heta nybryggda kaffet med mumsiga kakor står framme på onsdag och så vidare.

Under sommaren, sa vi oss i läsecirkeln, (Balltorps eget bokcafé) att vi skulle ha en frivillig bok att läsa. Jag hade förberett för boken "Nej, jag vill inte gå med i en bokcirkel" (!) av författaren Virginia Ironside och alla ville ha den med sig över sommaren :-)
Eftersom vi tillsammans ska diskutera boken på höstens första träff, den 3:e september, ska jag inte avslöja här och nu vad jag tycker. Jag tänker dock lämna er med dessa två kryptiska ord:
-Läs den!

....

;-)

Inga kommentarer: