fredag 25 januari 2008

Inför den stundande helgen

Nu stundar helg i Balltorp och hela vida Mölndal ;-)
Jag läste i .SE på väg till jobbet att de på Mölndals Museum visar hugade föräldrar lite mer om det älskade spelet "World of Warcraft" och det är ju en alldeles strålande idé! Varför har jag missat detta? Jag som bor strategiskt mitt emellan muséet (världens bästa) och Balltorps bibliotek (också världens bästa!).
http://museum.molndal.se/ - det här var det. Kanske blir det fler tillfällen?

I helgen ska det bli soligt, sägs det, så då kanske man vill vara ute mycket? Promenadstråken längs Stensjön och vidare till Gunnebo slott kan jag rekommendera å det allra varmaste. Vackrare miljö är svår att finna.

Annars funkar böcker bra under helgerna... ;-)
För barn och unga kan det vara ett lysande tillfälle att läsa och/eller rösta i Bokjuryn.
http://www.bokjuryn.se/
Det blir många och fina priser till röstande barn och ungdomar. Röstar man på fysisk lapp i biblioteket är man med i en lokal rävling också, förutom den nationella.

Nej, nu ska jag snart njuta helg! Vilken bok jag läser? "Geografens bibliotek" - en strålande bra historisk/magisk och alldeles underbar roman av Fasman.
Ha en skön helg så ses vi på tisdag!

Inga kommentarer: