onsdag 10 december 2008

Dagarna som lackar mot jul lackar så fort, så fort...


Tänk att alla skolor och förskolor firar Lucia den här veckan! Jag kan inte begripa det och har uppenbarligen inte heller koll på hur fort dagarna går eftersom jag ständigt förvånas över andra advent, Lucia och avslutningar kors och tvärs.

Idag var det avslutning på biblioteksrådet och då summerade vi höstterminen och planerade lite för vårterminen och så fikade vi julmust, pepparkakor och julskum...! Det var muntert, kan man säga utan att överdriva ;-)

Efter det körde jag på med julbokprat för en Pepparedsklass och vid de tända ljusen och efter tre juliga böcker avrundade vi tillsammans stunden med fyra verser ur "Tomten". DÅ är det sannerligen julstämning för mig för den älskar jag.Ungdomarna satt som ljus och lyssnade och det var trevligt att förmedla ett stycke svenskt kulturarv för en ny generation.

På skyltväggen nu är det förstås jul som gäller. Kom in låt dig svepas med av julens varma och glada budskap...

Inga kommentarer: